„GERA PRADŽIA“ METODAS
Projekto “Gera pradžia” metodika parengia, įvertina ir skatina plėtoti tuos sugebėjimus, kurie būtini žmogui greitai besikeičiančiais laikais: priimti ir įtakoti pokyčius, kritiškai mąstyti, sugebėti rinktis, mokėti surasti ir spręsti problemas, būti kūrybingu, sumaniu.
Pagrindiniai metodo “Gera pradžia” bruožai:
- sąlygų vaikų ugdomajai ir mokomajai veiklai sudarymas;
- vaiko ugdymo, atsižvelgiant į jo asmenybę ir amžių, individualizavimas;
- vaiko veiklos ir mokymosi būdų pasirinkimo laisvė;
- vaikų veikla mažose grupėse įvairiai veikiant ir eksperimentuojant su ugdymo priemonėmis, bendraujant su vienmečiais ir suaugusiais;
- vaiko stebėjimai ir duomenų apie jo pažangą rinkimas;
- vaiko raidos vertinimo sistemos panaudojimas individualizuojant ugdymą;
- darželio, mokyklos ir šeimos bendravimas ir bendradarbiavimas.
MONTESORI METODAS
“Laisvo apsisprendimo principas atitinka vaiko prigimtį” (M.Montessori)
- Montesori mokymo sistema yra kartu ir vaiko augimo filosofija, ir būdas sėkmingai vadovauti tam augimui.
- Montesori mokymas yra pagrįstas vaiko besivystančiomis reikmėmis ir konstruktyviai paruošta aplinka.
- Šis metodas leidžia pilnai pasinaudoti savo paties motyvacija, vaiko galimybe vystyti savo paties gabumus.
- Mokymo metodas yra netiesioginis – aktyviai veikiama ta kryptimi, kurią nurodė vaikas, ir ieškoma būdų padėti vaikui pasiekti tikslą.
- Vaikas gali laisvai judėti grupėje bei klasėje, tyliai kalbėtis su kitais vaikais, dirbti su bet kokia priemone, kurios tikslą jis supranta, ar paprašyti pedagogės supažindinti jį su nauja medžiaga.
- Pedagogė dirba individualiai su vaikais, supažindina su medžiaga. Svarbiausia jos užduotis – paruošti aplinką, skatinančią vaiko augimą, stebėti kiekvieną vaiką, esant būtinybei padėti jam.
- M.Montessori filosofijos tikslas: “Savęs ir aplinkos tobulinimas pakeliui į visuotinai darnią bendruomenę, kurios pagrindinis dėsnis – MEILĖ”.